Search This Blog

Friday, February 18, 2011

pencuri yang sweet

arini lepas balik jalan2 singgah kedai abg lucah..haha.mmg dikenali sbgai abg lucah sb kalo perempuan pegi kedai die msti ade bnda lah die nk melucah2..ramai dah awek2 yg kena ..smpai member2 aku kalo nak gi kedai,pegi ramai2..nk bayar satu benda je,beratur smpai 2@3 org..ak punya skill plak xnk bagi die melucah,masuk je kedai tu aku kan tarik muka,buat2 badmud..tp kdg2 ak buat bdmud die mcm tahu ak buat2.. haih,siot betol..

ak sbnrnya nk cite bnda lain,termasuk lak cite bengong ni...ak menyampah kat abg ni tahap aku prnah terpikir nak tulis atas kertas,pastu nk turun pukul 4 am,tampal dpn pintu kedai ...



KAMI BOIKOT ABG RAMBUT REBOND BAJET NSEM MULUT LUCAH..!!

tapi xde org nk folow teman aku kul 4 am tmpal notis..tp apakan daya,dh mmg kedai die sume brg ade,nak xnk pegi lah jugak...

tapi selucah2 die,ade baik jugak..td aku beli brg kedai die,punya lah aku buat2 mls nk layan,ak asek toleh mata aku ke tv buat2 tgok tv smbil bayar..pstu ak bla..sekali dah berapa meter ak jln die pggl...rupa2 nya purse ak tertinggal atas kaunter..damn..ak ingatkan die pggl ak sbb xsempat nk melucah..nsb baik ak toleh...haha

purse oh purse...semnjak dua menjak ni asek isu purse je..tertinggal lah,nk kne curi lah..tp nasib sll mnyebelahi aku lg..sbb ak percaya selagi aku xamik org punya,org xkan amik aku pnye...alhamdulillah..
mcm kes aku masa skola menengah dulu..haha.jap,nak gelak...huhu...


alkisah nya...ak ade satu wallet nike kaler merah itam...wallet okay..bkn purse...pdahal wallet tu akak ak beli utk bf die,skali ntah ape kisahnya,die xjadi bagi..so die bg kat aku..heheh..sonok bkn main aku..mcm ni lah lebih kurang nya...


nk dijadikan cite..satu hari yg malang...wallet aku tertinggal kat laci meja skolah..ak balik umah,cari wallet,sekali xde bro...hangin aku..nk nangis...ak pun berlari pegi skolah,nsb baik skola dekat...then cari2,sah mmg xde..pstu nangis 2 minit..pstu balik umah..sakit ati ade,geram ade..duit adela kat dlm RM5 ,ic pn xde sb ic ak mmg mak ak pgg sb die dh tahu ak ni mmg lahabau skit..so ak pn buat diam je la..walaupon ati masih belum redha kpd si pencuri...!!!


keesokkan pagi,dgn harapan dgn slogan "i believe in miracle " arap2 wallet ade balik dlm laci,namun..xde jugak...habit budak2 skola zmn dulu2,asal ptg je msti gi skolah..br balik skolah,pegi skolah..so ptg tu ak pegi skolah..dgn harapan lagi wallet ak ade then....jeng...jeng....ada surat beserta bungkusan kecik berplastik !! dh suspen time tu,kot2 ade secret admire kan bg surat cinta..hahaha.skali tertulis....

 "assalamualaikum...awk..sy mintak maap..sy terpaksa ambil beg duit awk..sbb sy betol2 minat beg duit awk..tapi sy pulangkan duit awk,kad2 awk ni ye.."


rupa2nya dlm plstik tu namecards yg ade dlm wallet aku tu beserta duit ak n satu keping gambar ak ,gmbar posing maut lak tu..nsb baik die pulang gambar tu..sbb bukan sng time tu nk ade pict posing..yg terpilih nk letak dlm wallet mmg betol2 kira posing maut lah..haha.

so ak dgn rasa xpuas ati ,marah nye..ak pun amik kertas,,tulis surat berbunyi...

"waalaikumussalam!!!kenapa awk curi beg duit sy..beg duit tu pemberian kwn sy yg dah xde kat dlm dunia ni lagi..tu je satu2 nya kenangan yg sy ade..sy harap awk pulangkan balik..sy syg beg tu...awk xtakut dosa ke??awk tau x,kalo sy jumpa bomoh suh die jampi awk,teruk awk nnt"

-perenggan kedua -



"awk tau x..dulu ade org curi lembu ayah saya..lepas tu ayah sy jumpa bomoh..lepas tu pencuri tu perot die jadi buncit,lepas tu perut die pecah..pastu mati..awk nak ke sy jumpa bomoh..kalo awk pulangkan,sy xkan jumpa bomoh tu"


lepas tu ak letak surat tu bwh meja aku balik..

HAHA.ntah celah mana idea aku nk mereka2 cite pencuri lembu perot pecah tu..lembu pn bapak ak xpnh bela..ak rasa ak terpengaruh dgn cite dlm majalah mastika lah..sb time tu ak mmg suka beli mastika...haha.


- keesokkan hari -

pagi ak pegi skolah,xde ape2 lagi..petang ak pegi ade lagi surat die beserta wallet aku..HAHA.guling2 ak gelak..akhirnya die tumpas dgn cite rekaan aku...dlm surat die tulis...

 "awk..sy harap sgt awk xjadi jumpa bomoh tu..jgn la smpai wallet ni awk sggup nk buat sy mcm ni..sy amik pun sbb sy minat sgt..sy org miskin..sy xde duit nak beli wallet mcm ni...dh lama sy idam kan..sy budak baik..kalo sy jahat,sy xkan pulang balik kad2 awk tu..kalo sy jahat,sy curi lepas tu sy xkan anta duit,brg2 dlm wallet awk...harap awk pertimbangkan..sy mintak maap"

alahai...gugur jantung ak baca surat die...sedih pn ade...berkaca mata ak digenangi air mata...hahah...terdetik hati aku bhawa budak ni mmg baik kot..mmg die betol2 minat dgn wallet ak nih..tp xmmpu.wallet tu rm30 je kot..tp ak paham,ak sndiri xmmpu nk beli...so sb tu die desperate nak sgt...kalo die jahat,die amik,lepas tu lesap..tp die pulangkan jugak duit n kad2..mknenya ade jugak sedetik di hati die utk pulang balik...so ak pun fikir duajenak....terasa sungguh kesian...ak pun buat keputusan...

"salam...awk..sori...sy reka je cite pasal bomoh tu...sbenarnya sy reka je...sy xberniat nk ugut awk...mcm ni lah,sy hadiah kan wallet ni kat awk..awk amik lah sbb sy mmg xguna sgt pn ...."


ak pn letak surat ni bwh meja...pastu selang dua hari cuti weekend..hari ahad ak gi sekolah,ak cek bwh meja aku....wallet tu dh xde....hahaha.gembira jugak la..tp budak tu xde plak tinggal surat ckp thanks ke,i love you ke,taking care ke...haha.tp xpe la..agaknya die excited sgt tu ak hadiah kan die wallet fav die...tapi ade gak ak terpikir..ntah2 bukan budak tu yg last amik wallet tu,skali org lain lak amik.haha.tp biarlah..tanggungjawab ak dh selesai...hehe

okey lah..malas dh nk cite pasal purse,wallet hilang2,kene curi..tp kalo sekarang ni ade org nk amik purse ak mmg ak rela mati (rela ke??haha),ak akan fight sbb purse tu pemberian bf aku...hahaha.


p/s:"xrugi bersedekah,sbb ak percaya,berbuat baik xde ruginya..dan dari situ ak nmpk Allah selalu lindungi purse ak smpai skg..." buat baik berpada2,buat jahat setahun sekali...
bye... ADIOSSS;p


2 comments:

  1. lucu rupenye seila's sibling nih...=)

    ReplyDelete
  2. hehehe..ni kisah benar benar belaka..thanks 4 reading n comment cik cantik :)

    ReplyDelete