Search This Blog

Friday, May 27, 2011

sengal sengal ubi

pagi ni hujan rintik2 ,hujan dari pukul 4 am lg,tp arini xde mood nk tido lelama..kehkeh..what a supriz..tido 4 jam je..aku biasa tido 14 jam..

maybe sb serabut kot,byk kerja....penin...aku kalau busy,risau,panik,sedeh,kacau,bilau mmg xleh tido..boleh je tp xlama..then mkn pun xmenentu.mkn pun nak segera je.kalo boleh sume nak pkai delivery.tp xblh la ari2,kopak la poket aku...pagi ni aku breakfast makan ni je...cepat dan sihat...haha


aku ni malas nk breakfast2 nih..tp disebabkan aku kena makan ni,


so kena makan lah sikit...ni ubat perancang..huahua..no no.buatpe nk rancang2.haha..ni ubat sakit gusi untuk gigi bongsu yg baru nak tumbuh...gigi aku tu buat aku sakit leher,telinga and kepala sepanjang hari...mkn paracetamol buat aku sakit perot setiap masa..so ak pun amik la jalan penyelesaian,pergi dptkan ubat kat farmasi....aku ckp kat abang nsem kat farmasi tu "abang,sy nak ubat sakit gusi utk gigi bongsu nak tumbuh yg telah mnyebabkan sakit leher,sakit telinga,sakit kepala,saya nak yg paling mujarab,walaupun brape harganya"
tapi takdela mahal sgt,rm2 je sebiji..bg aku mahal la..biasa dpt ubat free..student kan...haha

tup tup dapat ubat ni ..besar gedabak..terkesima sekejap..setiap kali nk mkn,setiap kali le aku kunyah..nak buat mcm mana,di saat tgh banyak keje takkan nak biar sakit.xkan nak tido je..mslhnya nak tido pun xblh sbb sakit sgt,so nk buat pe.mkn je la...xpe la..janji ROCK..!tp ubat ni mmg rock,15min after mkn,rs mcm gusi kau mmg dah xde kt dlm mulut..tp tu semua kuasa Allah...ubat tu sekadar usaha..org yg berusaha,Allah akan bg manfaatnya..tak gitu?

dikala mengulit kesibukan,rasa semua benda dah tak sempat nak buat...huhu.padan muka kau wimie....







bilik pun dah macam kancah,ala2 kancah jusco buat sale..




semua rasa tak sempat..main nk skipped je keje2 lain...nak sangkut sua xsempat,tudung xsempa,telekung xsempat,buku campak atas katil,handbag xsgkut etc etc....main campak2 je..jimat masa....

tapi ada satu je aku tak skipped malahan menambah2 pulak..semalam aku semayang magrib 4 rakaat...astagfirullah...ntah ape aku pikir dlm kepala,serabut sgt kah?



dah baca alfatihah rakaat ke 4 baru aku perasan,ak dah masuk 4...hahaha.pastu kan buat2 nak duduk tahiyat akhir..gelabah sgt sb time tu dah pukul 810...haha.pikir2 balik,sembahyang balik lah..lagi pun dah tercakap,"alamak!"....gile tak aku ni?hahaha.kalo kecik2 dulu,kalo terkentut buat2 tak tau je,semayang je terus..kalo dah besar tua comel cun macam ni takkan nak main tipu2 plak kan....kehkeh..

nama je follower and minat ceramah ustaz azhar...tapi lintang pukang segala ...



okay lah..nak sambung urusan dunia..nak sambung tulis testis eh,tesis pastu nak kemas bilik...malam karang ada special guest nak dtg mengajar aku iaitu wawa and aimi..

2 comments:

  1. Bilik ko dari dulu bukan ke dah serabai macam tu. LoL.

    ReplyDelete
  2. sme la ngan aku 25 br nk tumbuh gg bongsu.. skt smpi nngs2.. tp skali je mkn ubt trs ok.. hehe

    ReplyDelete