Search This Blog

Tuesday, November 13, 2012

A4 handmade paper wheel


Hai...
letih la edit2 design blog,last2 jadi colorful mcm ni pulak..takpe la..tak reti sebenarnya..main cuba2 je..

okay,sekarang ni nak cite pasal hobi baru..haha.aritu usha2 banyak jugak la blog2,web2 yang buat 'kerastangan',so aku pun tiru la..cuba2 buat..sebenarnya buat2 benda macam ni seronok..ye ke..
jom terjah hasil kerastangan aku....

paper wheel first trial..not bad,huh?haha
paper wheel ni aku buat then lekat kat dinding bilik umah sewa...malam2 aku tenung je..benda alah ni aku risau satu je,takut malam2 die terbang jatuh atas muka aku ke,kang terlompat aku bangun,mana tahu ingatkan lipas gergasi...haaaaa.....


buat warna seakan2 warna bed sheet...


lepas tu aku balik kampung tunjuk ka mak aku,dia mcm berkenan,sebab sebelum ni orang menampal2 kat dinding bilik dia bising..bila aku tunjuk yang ni,macam tak bantah je..nak mengaku comel tapi ego...ish ish...hahahaha.so adik aku pun dapat pelepasan nak buat tampal kat bilik die..so....here we go...




So tu je la nak heboh..haha.rasa2 nya lepas ni nak buat kaler pastel..tapi kena sesuai dengan kaler background la..
kalau la masa sekolah2 dulu dah tahu buat benda ni,senang keje nak hias kelas..senang gile kot...and kosnya murah...

okay..sebelum tu nak bagitahu bahan2 nya adalah:
1)kertas A4 warna warni..tak yah beli yang tebal..yang biasa je..nanti kang susah nak lipat..
2)kertas yang bulat putih tengah tu,tu namanya Doily Paper..gi cari kat kedai kek..macam2 saiz and warna ada...murah je..
3)double tape,gam gunting..

Saiz paper wheel ni,suka hati la nak buat berapa besar...saiz aku buat ni paling besar guna 2 A4 paper...yang kecik, A4 paper potong 4..yang sederhana,potong dua...
lipat2 mcm buat kipas kertas tu..then gam antara satu sama lain...selamat mencuba..haha

*SEDIA MENERIMA KUTUKAN BUKAN TEMPAHAN


No comments:

Post a Comment